Et smartere kjøpesenter

Friday Networks leverer rådgivning og smarte IT-løsninger som vil gi kjøpesenteret, butikker og byggeier unike fordeler, og sørge for gode kundeopplevelser.

 

Friday Networks leverer en smart digital plattform som gir deg disse mulighetene:

  • WiFi og gjestenett
  • Digital skilting
  • Smarte kameraløsninger
  • Integrasjon mot kundeklubber
  • Kundeteller
  • Rådgivning, drift og overvåking

Ta kontakt for en uforpliktende prat med en av våre erfarne rådgivere i dag

For kjøpesenter, butikker og byggeiere er det svært viktig å hele tiden være på utkikk etter nye måter å forbedre kundeopplevelser på, slik at man holder seg relevant i et marked som stadig utvikler og fornyer seg.

 

Ved å ta i bruk fordeler av nyeste teknologi kan man enklere differensiere seg i konkurransebildet. Før man investerer og setter opp ny teknologi er det viktig at lokalene har en sterk IT-infrastruktur som er kapabel til å supportere den nye etterspørselen av tjenester. Uavhengig av hvor avansert denne teknologien er, behøver den riktig support.

Ved å forsterke butikker med ny teknologi vil man kunne gi bedre kundeopplevelser. Byggeiere trenger å fokusere på tre kjerneområder for å bygge en sterk IT-infrastruktur for sine kjøpesentre.

 

Nettverk

Nettverket er selve kjernen for all teknologi i butikkene. Et robust og godt administrert nettverk gjør at alle butikkens applikasjoner er velfungerende, at driften er effektiv og at handlende kunder er fornøyde. En butikks nettverk må supportere kassesystemer, maskin til maskin-kommunikasjon, digitale informasjons- og  reklameskilter, administrasjon av varer og inventar, mobile enheter og mange andre teknologier. Jo flere tjenester som er etterspurt på nettverket dess mer båndbredde trenger det for å sørge for god ytelse.

For å kunne levere tilstrekkelig båndbredde må kjøpesenter og detaljister møte dagens behov, men enda viktigere er det at de legger til rette for å imøtekomme fremtidige behov. Stadig flere butikker gir kundene sine tilgang til WiFi. Når de gjør dette må de være påpasselige med at denne bruken ikke påvirker bedriftssystemene.  Dette betyr i hovedsak at de trenger et gjestenettverk for å holde denne trafikken separat fra bedriftssystemene for å forhindre sikkerhetsbrudd. Uten et raskt og pålitelig nettverk vil butikkene få betydelige ulemper.

 

Datasentre

På et kjøpesenter administreres enorme mengder data, fra sensitive transaksjoner og kundeinformasjon til inventar, varer og ansattjournaler, dette betyr at de trenger butikkløsninger som kan håndtere data tilstrekkelig. Disse datasentrene må være stabile, sikre og skalerbare slik at de vil håndtere et kjøpesenters behov.

Tradisjonelle servere er fortsatt et levedyktig valg, men stadig flere butikkeiere vil ta i bruk løsninger som er mindre kostbare og innehar en større grad av skalerbarhet – skybaserte løsninger. Løsninger i skyen tilbyr fleksibilitet for kjøpesentre. Man kan administrere store mengder data, og det tilbys muligheter for å skalere opp eller ned i forhold til dagens behov. Skyløsninger hjelper til med å tilfredsstille butikkenes behov samtidig som de gjør det enkelt å studere kundedata. Jo mer kundedata man får ut av systemet som kan analyseres dess bedre kundeopplevelser kan man gi kundene sine.

 

Profesjonell drift

Å sette opp sikre, fleksible IT-systemer som kan kobles sammen med siste teknologier, for å levere eksepsjonell kundeservice, kan gi utbytte i form av betydelige konkurransedyktige fordeler. Det å lære seg hvordan man skal iverksette ny teknologi på en best mulig måte kan være en utfordring for mange byggeiere, og de kan være usikre på hvordan man mest effektivt skal investere i ny IT-infrastruktur. Løsningen? Utnytt ferdighetene til profesjonelle når det kommer til å sette opp IT-infrastruktur og administrasjon av denne.

Det er essensielt å jobbe tett med partnere som forstår industrien og kan tilby den helhetlige  IT-servicen som trengs for å fasilitere en god omnikanal opplevelse. Med vår kunnskap og lange erfaring med å sette opp og drifte infrastruktur for kjøpesentre kan du være trygg på at dine butikker- og dine kunders behov blir sett, og at vi møter dine krav om en sterk, sikker og stabil IT-infrastruktur som blir ivaretatt på best mulig måte.

 

La Friday Networks gjøre kjøpesenteret ditt smartere!

IT-infrastrukturen er selve kjernen for bedriften og nye tjenester øker behovet for datakraft og kapasitet.

IT-infrastruktur leveres i stadig større grad som en tjeneste fra skyen. Du slipper å investere i utstyr samt drifts- og administrasjonskompetanse, i stedet får du en løsning akkurat tilpasset til ditt behov, med forutsigbare kostnader og som driftes og administreres av de ledende ekspertene på området. Friday Networks har tung kompetanse innen dette området og bistår en rekke kjøpesentre og eiendomsselskaper hvor IT-infrastruktur og sikkerhet er kritisk. Denne erfaringen tar vi med oss for å gi den samme gevinsten til dere.

 

Mester Grønn valgte fremtidsrettet løsning levert av Friday Networks

Ta kontakt med våre dyktige rådgivere!

Våre rådgivere bistår med planlegging, design, implementering og vedlikehold av din IT-infrastruktur. – Vår erfaring, din trygghet!

Ønsker du mer informasjon?
Fyll ut skjemaet under, så hører du fra oss innen kort tid!

Eller du kan ringe oss direkte på +47 32245400

 

Kontakt oss