Dekk1 valgte Friday Networks

Friday Networks og Zisson har inngått en treårig avtale med Dekk1-kjeden som skal gi dekkforhandleren en bedre og mer effektiv kundebehandling.

En av de mest åpenbare utfordringene som skal løses med det nye systemet er når det første snøfallet kommer og ”alle” skal skifte dekk samtidig. Da viser all erfaring at de fleste dekkforhandlere går glipp av svært mange henvendelser samt potensielle kunder og salg. Slik er det også med Dekk1 som har 32 forhandlere over hele landet.

Nå har Dekk1 inngått en treårig avtale med IT-selskapet Friday Networks i Drammen som sammen med Oslo-selskapet Zisson har levert en sømløs kontaktsenterløsning til dekk-konsernet.  Og det har allerede resultert i økt omsetning for dekk-konsernet.

KUNDEN I FOKUS

Friday Networks, som etablerte seg på Åssiden i Drammen for bare to år siden, er rådgiver og leverandør av løsninger innenfor sikkerhet, IT-infrastruktur, kommunikasjon og mobil.  I forbindelse med oppstarten kjøpte også selskapet opp to andre drammensselskap; IKT Axxess og Mobil Axxess, som begge har bred erfaring fra IT- og mobilbransjen.  Selskapene fusjoneres i disse dager og vil fremover gå under navnet Friday Networks. De blir da en av de største forhandlerne i den nye Mobit-kjeden, tidligere kjent som Telering.

– Løsningen handler jo i bunn og grunn om å ha kunden i fokus. Her integrerer vi all kontakt og trafikk inkludert telefoni, SMS, mailer, chat og Facebook-oppdateringer på ett og samme sted. Slik blir kundebehandlingen radikalt forbedret. Nå får alle som henvender seg til Dekk1 et relevant svar i løpet av få sekunder i tillegg til man kan se historikken fra alle plattformene, forklarer Robert Neverdal som er teknisk ansvarlig i Friday Networks.

ØKT DEKKSALG
IT-sjef i Dekk1-konsernet, Kjetil Thorstensen, legger ikke skjul på at det nye systemet har resultert i økt omsetning. – Ja, vi har allerede registrert mer salg og dekkbytter i butikkene. Selv om ikke alt skyldes det nye kontaktsenter-systemet, så har det utvilsomt hatt en svært positiv innvirkning, påpeker Thorstensen.

– Bransjen vår er ekstremt sesongbasert med de store toppene på slutten av året når vinteren melder sin ankomst og på våren når sommerdekkene skal på. I de mest hektiske periodene har det dessverre vært slik at svært mange henvendelser hverken har blitt besvart eller blitt satt videre til andre. I tillegg har henvendelsene vært umulig å spore opp og følge opp i etterkant.  Vi har dessuten hatt et stort behov for løsninger der kundene også kan nå oss på sosial medier og chat. Det nye systemet fanger opp alle slike typer henvendelser i tillegg til at vi har en mulighet til å sjekke historikken før vi gir tilbakemeldinger, sier IT-sjef i Dekk1, Kjetil Thorstensen.

ZISSON
– Det er Zissons kontaktsenterløsning Wave som vi nå tilbyr kundene. Dette er sky-basert og veldig fleksibelt, og det er raskt å integrere både telefoni, mail, CRM, Facebook, chat-funksjoner og lignende.  Systemet gjør det lett å gi god kundeservice ved å ha alle kommunikasjonskanaler på en plattform og ved at man ser hver enkelt kunde sin kontaktreise. Kontaktsenter av denne typen benyttes i dag mye i utlandet, og etter hvert også her i Norge, deriblant i Norwegian og i forbindelse med politiets beredskapsløsninger. Wave er skalerbart og dermed like relevant for både store og små bedrifter. Det handler rett slett om å få en bedre og mer effektiv behandling av kundene uten å måtte investere i masse dyrt utstyr eller øke staben, sier partneransvarlig Patrik Axelsson i Zisson.

Zisson, som har 28 ansatte og omsetter for 51 millioner kroner i året, har distribusjon av sentralbord og kontaktsentre som hovedsatsingsområde. Oslo-bedriften har samarbeidet med drammensselskapet Friday Networks siden 2016.

KOMPETANSE
Jostein Kirkerød, som er en av tre partnere i Friday Networks, er overbevist om at, i tillegg til pris, så er det kompetansen som er avgjørende for at konsern som Dekk1 velger Friday Networks i Drammen.

– Det at Dekk1 har valgt oss som leverandør av denne tjenesten viser at vi har en unik kompetanse i selskapet som blir satt pris på. Vi har nå fått en veldig bra portefølje med private kunder som Dekk1, Verisure og Glitre Energi samt offentlige virksomheter som Oslo kommune, Lier kommune og Modum Bad, påpeker Kirkerød.

SAMARBEIDSAVTALE: Dekk1, Friday Network og Zisson har inngått en samarbeidsavtale for å bedre kundebehandlingen i dekk-konsernet. Fra venstre: IT-sjef i Dekk1; Kjetil Thorstensen,  teknisk ansvarlig Robert Neverdal i Friday Networks, partneransvarlig i Zisson, Patrik Axelsson, og kundeansvarlig Kim Petersen i Friday Networks.

 

ØKT OMSETNING: – Vi greier nå å svare på flere henvendelser, og omsetningen øker tilsvarende, sier IT-sjef Kjetil Thorstensen (bak t.v.) hos Dekk1, her sammen med butikksjef for Dekk1 på Åssiden, Johnny Hoff-Nilsen.

 

Les mer om hva vi kan tilby av samhandlingsløsninger.

Ta kontakt

Jostein Kirkerød

CMO i Friday Networks

T: +47 412 45 962

on.skrowtenyadirf@dorekrik.nietsoj